Stella Nova betekent letterlijk en in de sterrenkunde 'nieuwe ster'.
Oftewel een ster die steeds helderder en krachtiger wordt. Hierdoor verschijnt ze op een plek waar eerst niets te zien was.

Wat voor school zijn we?
Basisschool Stella Nova is kleinschalig, laagdrempelig en ambitieus. We zien iedere leerling helder en weten wat iedereen nodig heeft om een volgende ontwikkelstap te zetten. Stella Nova vormt een leef- en leergemeenschap waar kinderen gehoord en gezien worden en een stem en verantwoordelijkheid hebben. Een rustige, fijne en veilige plek waar je jezelf mag en kan zijn en fouten mag maken. Een ruimte om sterker te worden, een ruimte om te stralen.
Stella Nova staat garant voor kwalitatief goed onderwijs door een team van enthousiaste en gedreven onderwijsprofessionals. De wereld vraagt om onderwijs dat in beweging blijft. Het team van Stella Nova is kritisch, onderzoekend en ambitieus, en ziet elke dag kansen om onderwijs beter te maken. Goede samenwerking tussen ouders en school is essentieel. Wij gaan uit van gelijkwaardigheid, gedeelde verantwoordelijkheid en open en transparante communicatie. We willen dat ouders zich welkom voelen en we vragen hen mee te denken en mee te helpen.
Verder

• Kent Stella Nova duidelijke afspraken en is er veel structuur
  • Vindt Stella Nova het belangrijk dat kinderen de school verlaten met sterke communicatieve vaardigheden. We praten mèt kinderen in plaats van over kinderen
  • Werken jong en oud samen en gebruiken we veel interactieve en actieve werkvormen. Want door samen te werken, leren we nog meer

Op deze site krijgt u een eerste indruk van onze school. Maar om onze school echt te leren kennen kunt u het beste langskomen. Wij nodigen u van harte uit voor een rondleiding en gesprek.